dilluns, 4 de juny del 2012

Pantalons amples



Hem fet uns pantalons molt còmodes i amples, tipus bombacho reciclant unes samarretes velles.
Vaig veure la idea en un parell de blogs: en Mi rincón de Mariposas y en Para mi peque con amor.
Així que em vaig animar a fer-ho i el resultat està molt i molt bé i són molt senzills de fer.

Vaig treure el patró d'un pantaló de la Ona i un cop marcat vag modificar-lo una mica fins tenir la forma que m'interessava. La talla seria la d'uns 18 mesos.



Es necessita una samarreta girada del revés


Col·loquem el patró a sobre, l'agafem amb agulles perquè no es mogui i marquem la roba amb un guix o rotulador de roba,


Al treure el patró ens queda la roba marcada o dibuixada


Agafem la roba amb agulles, procurant que no quedin arrugues.


Tallem la roba deixant 1 o 2 cm de vora. I la part de la cintura s'haurien de deixar almenys uns 3cm sense tallar a partir de la marca.


Detall de la cintura, deixant uns 3 cm de roba

Un truc que em va dir la meva àvia, fer un parell o tres de tallets a la roba a la part que fa curva, perquè al donar la volta quan ja estigui cosit no tibi i no faci arrugues a la zona en qüestió.



Es cus la roba, els laterals i la part inferior de la roba. És a dir, cosim tot menys l'obertura de la cintura i l'obertura dels peus.


Tallem el sobrant de roba si en alguna part pensem que n'hi ha massa. Jo com que vaig deixar uns 2 cm ho he tallat una mica, deixant mig centímetre a tota la costura (menys la part de la cintura i dels peus)


Ara preparem el dobladillo dels dos camals o peus. Seguim amb la samarreta del revés. Giremel troç de la roba fins a la marca que teniem feta d'abans, serà 1cm o el què haguem deixat de sobra i ho agafem amb agulles. Un cop preparat ho cosim.


Ara preparem la cintura, girarem la roba fent un dobladillo, jo li he donat dues voltes així aquesta part queda més consistent.
Abans de cosir hem de marcar el que serà el forat per passar el cordill. Es pot tallar diractament amb cúter o sino, fer un ojal (com si ho preparessim per posr un botó).
Quan ja ho tenim tot preparat ja es pot cosir, ben arran de la part d'abaix.


Li donem la volta al pantaló i passem pel forat el cordill. Llest!!


Com tenia una altra samarreta vella, en vaig fer un altre. De veritat que és molt ràpid!!


Ja tenim un parell de pantalons per l'estiu, fresquets còmodes i posats queden molt divertits.
A nosaltres ens agrada molt com han quedat i a la Ona sembla que també!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari