dimecres, 20 de juny del 2012

Pantalons bombacho

Vaig veure en el blog de Para mi peque con amor,que havia fet pel seu fill uns pantalons bombachos i també havia posat un tutorial i un patró.
Els pantalons em van agradar perquqè són amples i són molt còmodes. L'Ona en té algún i va encantada.
Així que em vaig decidir a fer-los. El patró que posava Inma no em servia perquè està fet per una Talla 3anys. Per tant, vaig agafar pantalons i vaig intentar fer el patró adequat per una Talla 18 mesos seguint una mica el model proposat.



Valoració meva: m'agraden, són molt fàcils i ràpids de fer, posats queden força bé...però he de modificar i millorar el patró, perquè l'original (el de Inma) està pensat per nens que ja no utilitzen bolquers, per tant, la cintura (de l'esquena) està a la mateixa altura que la part del davant, en canvi, per una talla 18 mesos m'he donat compte que la cintura de l'esquena ha de ser més alta sinó, has de pujar més els pantalons i posats fan una forma una mica rara...gairebé impercepible...però ara que començo a fer més coses i a entendre una mica més tot aquest món tant complexe com és el de la costura,vull fer-ho gairebé perfecte.
així que amb els propers que faci, modificaré el patró, a veure que passa.

Mentrestant, aquí va la seqüència de fotos del procés:

1) Es necessita una samarreta d'adult girada del revés.
    Es posa el patró a sobre la roba agafat amb agulles perquè no es mogui.


2) Es marca la roba amb un guix o rotulador especial per roba.


3) Es talla deixant 1 o 2 cm de marge per fer el dobladillo.


4) Es cusen els laterals del pantaló utilizant la puntada elàstica. Es deixa sense cosir la cintura i la part dels peus. Es dóna la volta a la roba, per tant, tenim la cara bona a fóra.


5) S'agafa vàries pinces a la part de la cintura, intentant que tinguin la mateixa distància.


6) Ara necessitem la tela elàstica o l'elàstic per cintura i punys.
    Prèviament tallada a la mida del contorn de la cintura i cosit el lateral, és a dir, que ens queda un cercle de tela.
  Es col·loca aquesta tira sobre la cintura del pantaló. La part que anirà cosida juntament amb el pantaló ha de quedar a dalt, i s'agafa amb agulles perquè no es pogui res i les pinces no s'escapin.


7) Es cus amb molt de compte per no desmontar les pinces i sense estirar la roba.


8) Es gira la tela elàstica cap amunt i ja està feta la cintura del pantaló.


9) Es fa el mateix amb la part dels dos peus, s'agafen pinces fins tenir el contorn necessari. Es cus i se li dóna la volta






10) Ja tenim el pantaló fet! Què?? Ràpid no??



Aquí teniu a l'Ona amb els pantalons posats, està encantadissima de la vida, cómode i divertida!


A més, des de que li he posat no ha parat de fer moneries...saltant, intentant fer tombarelles,...



És per això,veient-la tant contenta i a gust, que penso que li seguiré fent coses, intentant perfeccionar-les al màxim.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari