divendres, 14 de desembre del 2012

Graaaan ...Petitaaaa



 Doncs això, que ja fa uns quants mesos que la Ona es va començar a fixar amb el tamany de les coses, tot era gran o petit. Va començar amb els cereals per esmorzar, agafant un de minúscul i dient "petitaaaa" i agafant un altre i dient "graaaan".

Això va ser l'inici...a partir d'aquí tot el que veu, diu el nom i també  l'adjectiu que li planta al darrera.
És inceïble, però sense adonar-se està fent matemàtiques, classificant pel tamany, el volum i a més, esta ampliant les seves frases, omplint-la de riquesa verbal. Tot és un aprenentatge constant.

Total, que veient lo motivada que estava, vaig preparar-li una fulla amb cercles grans i petits i de colors.
Li vaig posar en un recipient uns ossets de colors grans i petits (els colors dels ossets coincideixen amb els dels cercles,és clar). D'aquesta manera treballem el concepte de gran - petit i a més, seguim aprenent els colors.

El primer intent de fer l'activitat va ser un èxit total, la va fer ràpidament molt concentrada, posant cada un dels ossets en els cercles. Al principi els va començar a posar drets però al poc, els va anar tombant (perquè em va explicar que estaven dormint....aaahhh) i si us fixeu en la foto, ho va posar perfectament per tamanys però no per colors. La vaig deixar fer i quan va acabar li vaig comentar  però no ho va voler canviar i així es van quedar.



Un altre dia tornem a fer l'activitat, comença a posar els ossets, quan de sobte no sé perquè ni què estaria pensant ella, però a la seva manera em diu que els ossets han de dinar. Així que s'aixeca, va a buscar unes cassoles i apa, a donar el dinar als ossets, cap aquí cap allà, fent trasvassaments, joc simbòlic a tope..i jo només mirant, la deixo fer....com em sorprèn cada dia!


Quan els ossets estan tips, (suposo) torna a seguir amb l'activitat, els torna a posar tombats (tenen son em diu.....normal, després de menjar tant, sol passar que entra mandreta!! jeje) i apa, tots a dormir, ara si, tots al seu llit, coincidint tamany i color! Molt bé!!


Suposo que aquest conceptes els té molt clars i m'encanta com amb el seu joc imaginari ha dut a terme l'activitat. Em meravello d'aquestes petites ments que d'una activitat que pot ser ràpida i senzilla, creen el seu propi joc, la seva pròpia història sense oblidar quin és l'objectiu. No paren de demostrar-nos lo espavilats i creatius que són, ja de tant petits!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari